Za ledovcovou a obří jeskyní do Rakouska

27.01.2017

Jednoho krásného zářijového dne jsme s kamarádkou vyrazily do Solné komory k Hallstattskému jezeru v Rakousku. U jezera už jsem byla mnohokrát při svých cestách do Rakouska, ale nikdy jsem nenavštívila tyto dvě unikátní jeskyně, které se nedaleko nachází.

U jezera leží stejnojmenné městečko Hallstatt, které spolu s pohořím Dachstein a Solnou komorou patří na seznam Světového dědictví UNESCO. Málo kdo by dnes řekl, že až do konce 19. století bylo možné se do města dostat pouze lodí nebo horskou stezkou. Až později byla vybudována silnice. Osídlení této oblasti však sahá až do neolitu, nejstarší nalezené artefakty se datují do roku 5 000 př. n. l., ale nejvýznamnější je tzv. Hallstattská kultura (800 - 400 př. n. l.).

Nicméně náš cíl ležel kousek dál, nad vesničkou Obertraun. Z parkoviště jsme se lanovkou dostaly do první mezistanice, odkud jsme pokračovaly solidním výstupem ke vstupu do Ledovcové jeskyně ( Ice cave).

Ledovcová jeskyně mne naprosto uchvátila. Obří masy ledu se pomalu táhnou celou jeskyní, k tomu velmi krásné osvětlení, to vše vykouzlí dokonalý zážitek, nemá cenu popisovat, fotky mluví za své :)

To samé platí i o Mamutí jeskyni. Není pojmenována podle historického zvířete, ale podle mamutích rozměrů, kterých dosahuje. Zpřístupněn je v současné době pouze malý zlomek z celého labyrintu 70 km chodeb a stále se nacházejí nové a nové.

Pomalu se vracíme zpět k mezistanici a jedeme kabinovou lanovkou pro 60 osob dále na vrchol Krippenstein ( 2 100 m.n.m). Tam nás čeká vyhlídka Pět prstů a nádherný pohled na Hallstattské jezero. Jenže k naší smůle se nic z toho nekoná. Vrchol zahalil mrak a my tak k vyhlídce šly v pořádné mlze. Když jsme k vyhlídce došly, místo výhledu na jezero jsem si sotva viděla na špičku bot. Škoda :( . Počasí je v Rakousku nevyzpytatelné a může se rázem změnit.

Nám nezbývá než se vrátit zpátky a zbývající čas využít na malé občerstvení v podobě mé oblíbené gulášovky a pak na prohlídku městečka Obertraun s posezením u jezera. Krásné zakončení neméně krásného výletu :)