Cesty za pivem III. Pivovar Rohozec, Turnov

20.02.2016

Tentokrát mě mé cesty za pivem zavedly do malého pivovaru v Českém ráji nedaleko Turnova, do Rohozce.

Malý Rohozec, malá obec ležící jen několik kilometrů severně od Turnova, patřil původně k hruborohozeckému panství. Od rodu Rohanů odkoupil panství v roce 1836 Ferdinand Unger za 30 tisíc zlatých a záhy poté se začal zaobírat myšlenkou postavit vlastní pivovar. Počin to nebyl jednoduchý, protože v okolí v tu dobu bylo již několik malých i větších pivovarů. Podařilo se mu to zhruba o deset let později. Rod Ungerů vlastnil pivovar až do roku 1909, kdy ho nabídli k prodeji Společnosti hostinských ( spolek bojující proti pivovarskému kartelu a velkokapitálu). V roce 1935 se malorohozecký pivovar zařadil svým výstavem 42 956 hektolitrů piva na 27. místo mezi 328 pivovarnickými podniky v republice. V roce 1948 byl pivovar v Malém Rohozci znárodněn a stal se součástí národního podniku Severočeské pivovary, následně pak Východočeských pivovarů Hradec Králové. Začlenění do velké skupiny ovlivnily nárůst výstavu malorohozeckého pivovaru až na 50 až 100 tisíc hektolitrů ročně.

Díky poctivé práci a kvalitě si i malé pivovary jako Rohozec už našli své příznivce, třeba jako jsem já. Jejich pivo piji ráda již nějaký ten rok, konkrétně malinového Skaláka doslova miluji, tak jsem byla moc ráda, že jsem viděla cestu, kterou musí pivo urazit, než se dostane ke mně na stůl :)